söndag 6 september 2009

Brillor

Det finns ett stort problem med Shanghais shopping, den är för bra! Det går inte att gå en meter utan att stöta på ett riktigt kap. Så igår shoppade vi, igen.


Gårdagens fynd gjordes på glasögonmarknaden. Räknade ut att jag har haft mina brillor i 7 år så hög tid för nya! Det visade sig att glasögonmarknaden är som allt annat i Kina, giganiskt. En hel våning med bara glasögon; runda, fyrkantiga, röda, gröna. You name it! Vi lyckades fokusera våra förvirrade sinnen och hitta var sitt par, fina va?! Prislappen blev hela, 300 kr/st och glasögonen var klara för upphämtning 30 min efter beställning. Som jag sa, problemet med Shanghais shopping är att den är för bra! Misstänker att det inte kommer att dröja 7 år tills jag köper nästa par...

mina nya brillor

glasögon i mängder
anledningen till att jag valt Micke är hans goda smak! Här e hans nya brills ;-)

Kärlek
Sara

1 kommentar:

  1. Hej

    Läste på din blogg att du shoppat massa i Shanghai. Härligt! Jag ska åka dit om en vecka o måste kolla upp lite info innan. Vart ska man shoppa? Är oxå sugen på att köpa glasögon. Går det att finna billiga varsom eller var fann du dina?

    Hare bra

    MVH
    Caroline
    lindholmaren@hotmail.com

    SvaraRadera