söndag 30 augusti 2009

Kulturkrock

Har haft min första kulturkrock på jobbet, råkade nog få min chef att tappa ansiktet... Ooops, men jag har vissa principer och när de körs över kan jag bara inte hålla tyst!
I detta fallet gällde det en omröstning om årets bästa anställda bland de vanliga knegarna, dvs inte cheferna. Alla får rösta på tre kandidater var. Vi hade ett avdelningsmöte där ämnet togs upp. Min chef talar om att hon tycker att alla ska rösta på ngn från vår grupp så att ngn av oss kan kamma hem det ärbara priset (det hade ju sett så bra ut). Inte bara det, hon hade mkt starka åsikter om vem/vilka dessa borde vara. När hon ville att alla ska säga vem de tänker rösta på sa det bara stop hos mig. Ngn måtta får det vara! Jag bor visserligen i ett komunistland, men jag tänker inte sitta och titta på när chefen bestämmer vad hennes anställda ska rösta i ett individuellt val! Så jag sa ifrån och allt avstyrdes.
Så efter en lite krock med min chef får nu alla små kineser på min avdelning rösta på precis vem dom vill (utan att ngn vet vem). Det var det värt!
Kärlek
Sara

2 kommentarer:

  1. HEJA HEJA!! Stolt jag blir över dig!!!! Lär dom vad som är rätt och fel!!!

    Puss tjockis Malin

    SvaraRadera
  2. Tja demokrati är ju ett relativt begrepp...för chefen var kanske detta demokrati.

    Men jag håller med dig om att det individuella fria valet måste finnas med enligt vårt sätt att definiera demokrati. Så bra gjort :)

    //Charlotte

    SvaraRadera