måndag 31 augusti 2009

There are some numbers a girl just dont tell!

Ibland kan faktiskt mina kollegor vara riktigt taskiga. Som i förra veckan då en av tjejerna fyllde år. Födelsedagsbarnet, som heter Louisa, är absolut INTE tjock men hon är lite större än 40kg kineserna. Hon tycker att det är jobbig och tränar som en galning för att gå ner några kilo (vilket jag tycker är helt onödigt). Iaf på hennes födelsedag bjöd hon på tårta. Högsta chefen utlyste en frågestund, alla skulle få ställa var sin fråga till Louisa. Högsta chefen började och frågade kaxigt Louisa hur mkt hon väger. Jag blev helt chockad och Louisa såg allt annat än bekväm ut. Det hela slutade med att jag påpekade att det finns vissa siffror som varje kvinna håller för sig själv! Eller vad tycker du?

Kärlek
Sara

2 kommentarer:

  1. Bra Sara, stå på dig!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Heja Sara!
    Jag undrar hur det är när ni fikar, pratar alla engelska när du är med eller är det alltid kinesiska som gäller? Hur ser en kinesisk tårta ut och hur smakar den?

    Anette P

    SvaraRadera