onsdag 26 augusti 2009

Vad tycker du om bloggen?

Har funderat lite på denna bloggen i sommar. Om att byta bloggdomän, blogga mera/mindre, ämnen att skriva om etc (tips mottas gärna). Har iaf bestämt mig för att stanna på blogspot även om jag förstått att ni haft lite svårt att kommentera. De andra bloggarna e lixom inte lika bra... Om det fortsätter o vara kass får ni hojta till!
Sen tycker jag att det är dax att ta denna bloggen till nästa nivå. Jag tycker att det är hög tid att dubbla antalet anställda och låta Micke skriva ett och annat blogginlägg! Vad tycker du?

Kärlek
Sara

4 kommentarer:

  1. Oftast fungerar det inte att skriva inlägg hur många gånger man än försöker, så bara du inte tror att vi inte läser med tanke på brist på kommentarer... Så kan du hålla kvar. Hade bara varit kul om det hade skrivits ännu mer, så ta du in en underkonsult : )

    Kram/Sara M

    SvaraRadera
  2. Hej. Din blogg är superkul att läsa. Reflektioner på allt i det kinesiska samhället är spännande att höra om. Vore kul att höra mer om hur det fungerar på ditt jobb. Hur gott ställt har kineserna, lönerna är ju lägre än här men å andra sidan verkar mycket vara betydligt billigare än här. Vad kan man handla i mataffären?

    Igår hade jag en kinesiska som majskund, gift med en svensk, bott här i 5 år, så hon kunde hyfsad svenska. Hon frågade om hon fick plocka lomme i majsfältet, alltså ett ogräs hos oss, men tydligen en delikatess hos dem. Så jag berättade att du flyttat till Shanghai och jobbade på IKEA, hade en blogg där vi fick läsa om alla konstiga saker de äter. Det visade sig att hon var från Shanghai!! Hon älskade sin stad. Hon hade varit på IKEA där en gång. Vi såg en groda hos oss, ganska liten, hon lös upp - oh, det äter ju vi men de är stora som kycklingar. Jag trodde grodorna de äter är sådana som vi har i parken och de skulle jag inte vilja äta, men blev ärligt talat inte så sugen på att äta en större groda heller....
    Fortsätt blogga! Jag som inte är med i Facebook vill verkligen läsa.
    Ikväll är det Anoto 10-årsjubiléums och invigningsfest. Ska bli kul!
    Synd att jag inte träffade dig när du var här, men du kommer väl igen hoppas jag.

    Hälsningar Anette P.

    SvaraRadera
  3. Fortsätt att skriva, det är både roligt och intressant att läsa. Utökning av bloggen med "varuhusbyggaren" låter lysande.

    Kram Ola
    PS Kul att vi kunde fika när du var i Sverige DS

    SvaraRadera
  4. Malin Wingårdh-Hallgard29 augusti 2009 kl. 04:52

    Hej gumman!
    Inga problem med denna blogg för min del! Tycker du, ni skall fortsätta skriva, är så kul att höra om era tokigheter haha
    Tyckte det var lite taskigt av Micke att inte reflektera över den Kinesiska Alla Hjärtans dagen, man skall ju ta seden dit man kommer.. hihi
    Hoppas ni har det underbart gott i värmen och på jobbet. Vi längtar tillbaka til värmen och Italien, har haft en tuff början på termien. Saknar er!
    Ta hand om er.
    Kramar Malin wh

    SvaraRadera