onsdag 15 april 2009

I ♥ IKEA

Jag tror att jag och Shanghai är ment to be!

Idag har jag nämligen fått jobb!!!!!! :-) Hade aldrig förväntat mig att det skulle gå så snabbt och i ärlighetens namn har jag inte ens hunnit anstränga mig för att få ett jobb. Men om en vecka börjar jag som projektledare på IKEA :-) Jag kommer att leda ett projektteam som ska flytta stora delar av IKEAs fakturering från Älmhult till Shanghai.

Jag har haft grymt flyt! Förutom att jag skaffat ett jobb så har skaffat ett riktigt bra jobb och jag tar flera kliv upp på karriärstrappan! Jag var helt inställd på det omvända, att jag skulle ta några kliv ner. Vad gäller lönen så är det dock en "kinalön", dvs den är väsentligt lägre än en svensk lön. Men det har jag ju helt tiden varit på det klara med.

Så, som mormor alltid säger: det blir som det ska! Himlars tur att vi ska bo på Grand Gateway, bara ett metrostop från både min och Mickes arbetsplats :-)

KÄRLEK
Sara

14 kommentarer:

  1. grattis gumman!!!
    gud vad skönt för dig!
    hoppas förkylningen är bättre.
    kommer ni ändå hem i augusti??
    kram kram
    frida

    SvaraRadera
  2. Härligt Sara!!! Men vem ska ta hand om oss när vi kommer ;) Nä verkligen roligt för er skull att du också får möjlighet att rota dig "over there". PoK Malin

    SvaraRadera
  3. WOW GRATTIS Sara! Så fint att höra, du verkar glad och det är det som är viktigast. Kram Caroline

    SvaraRadera
  4. G R A T T I S ! ! ! !
    nu blev jag visst lite stolt över att jag har en sån grym vän! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis! Kanske lika bra att det gick så snabbt, så du inte hann vänja dig vid att vara hemmafru : )

    krya på er!

    Massa kramara

    SvaraRadera
  6. Hej Sara!
    Hittade hit till din blogg! Riktigt spännande att läsa om er Kinaäventyr!

    Min pojkväns trevliga kollega och hans flickvän ska flytta till Shanghai i augusti. Sugen på lite svenska vänner?? Jag kan förmedla kontakt om du vill. ;)

    Sköt om dej!
    kram/Rebecka

    SvaraRadera
  7. Tack mina underbara goa vänner!

    Frida: vet inte helt säkert men jag tror det. fick helt plötsligt inte så mkt semester längre...

    Rebecka: ja, klart! min email är s_lundquist@hotmail.com de får gärna maila.

    Ida: bara så du vet e jag stolt över begåvade dig oxå!!!

    malin: jag lovar att shanghai kan underhållare er helt på egen hand :-) annars har ni ju poolen!

    Sara: ja det gick nästan lite väl snabbt :-)

    PUSS O KRAM!
    Sara

    SvaraRadera
  8. Grattis älskling! Vad glad jag blir när du styr din egen lycka! :) Massa puss

    SvaraRadera
  9. Grattis Sara! Vad roligt för dig :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Även jag vill säga grattis! Kul att IKEA lyckats få in en sån stjärna som du! Nu är vi alltså kollegor. :) Lycka till och slöt om er! Kram /Nelile

    SvaraRadera
  11. Gud vad kul! Jätte stort GRATTIS!!

    Kramar,
    /Nettan

    SvaraRadera
  12. Grattis till det nya jobbet! Säg till när dina kollegor har lärt dig säga tranbärsjuice på kinesiska :-)

    SvaraRadera