torsdag 2 april 2009

Förförd

Vänner och amigos då är vi äntligen på plats i häftiga Shanghai!

Än så länge kan jag inte säga annat än att staden lyckats förföra oss till max, trots vansinnig trafik och spottande kineser. Vi bor för tillfället i ett "hotellrum" (en STOR lägenhet) på 35 våningen med just den utsikt jag förväntar mig från en 18 miljoners stad; neonljus, ett oändligt antal skyskrapor och en liten flukt av Shanghais flod (om man står på rätt balkong that is, yes vi har två balkonger). Helt logiskt att hitta till vår lägenhet är det dock inte. Vi bor i rum 3587 F, du tar hissen från uppgång I, MEN du ska ta hiss D.... Chinese logic at its best :-)

Förutom att vi redan hunnit shoppa, åka till IKEA, gått på en GRYM restaurang och träna på hotellets gym så har vi faktiskt redan hunnit få några vänner. Mickes nya tjeckiska kollega och hans tjej, so its looking GOOD! Min befarade klump i magen har bara gjort sig hörd en liten liten stund.

Nu kommer städerskan så då tänker jag INTE vara hemma. Dax för mig att ge mig ut på stan!

Kärlek
Sara

4 kommentarer:

  1. För övrigt blev det 5 taxiresor bara första dagen.

    SvaraRadera
  2. Haha, låter klockers! :)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera