tisdag 21 april 2009

Kinesernas små (o)vanor

Nått av det jag gillar allra bäst med att bo i Shanghai är alla roliga och otippade små saker som kineserna gör. Det är även det värsta med att bo i Shanghai... I går på motorvägen körde jag exempelvis förbi en man på en moped, med tre levande får fastbunda på pakethållaren. Snacka om fnitterattack :-) Här kommer en lista med några kinesiska (o)vanor:
  • de sjunger gärna, högt och överallt
  • de trängs
  • de har sjukt coola frisyrer
  • de harklar sig och spottar överallt
  • de e mkt nyfikna
  • de e grymma på service
  • de kör som galningar
  • de gillar att tuta
  • de kan inte skilja på "han" och "hon"
  • de river ner gamla delar av stan för att bygga, guess what, shoppingcentre
  • de kan copy
Kärlek
Sara (som börjar jobba imorrn!)

2 kommentarer:

  1. Haha, det låter underhållande att studera kinesernas vanor. Vad spännande att du börjar jobba nu. Otroligt bra allting löst sig med jobb och lägenhet och allt. Lycka till nu!

    Jag ser fram emot att få höra mer om hur du har det! Puss och kram /Jenny

    SvaraRadera
  2. Kära dotter!
    Det glädjer din mor att du är observant och öppen för andra kulturer.Jag får väl stå ut med kinesernas olater när jag kommer.
    En stor kram till Dig och Micke, ni är beundransvärda.
    Mamma Birgitta

    SvaraRadera