söndag 5 april 2009

Ska vi byta grejer?

Idag har Shanghai bjudit på strålande sol och nästan 20 grader, perfekt för en långpromenad! Tillsammans med miljontals kineser har vi idag vandrat längst Shanghais mest berömda gator. Svårt att beskriva känslan av att befinna sig mitt i ett myller av männsikor, ovanför, under brevid, överallt! Jag älskar pulsen, stämningen!

Vi tog en paus på Shanghais största och populäraste shoppinggata, Nan Ying Road. Helt inne i guideboken på jakt efter god mat fick vi helt plötlisgt var sitt barn i knät och var omgivna av fotograferande föräldrar. Snacka om att vi kom av oss! Micke hade iaf sinnesnärvaro nog att slänga fram även vår kamera med resonemanget "om de ger oss sina barn vågar jag ge dem min kamera" (jag fnittrade mest).


Med Kärlek!
Sara


3 kommentarer:

  1. Om ni skulle få barn medans ni är där borta, skulle dom se ut som på bilden då? : ) Isåfall hade jag sagt "föröka er"!!! Skitsöt familj, hehe.

    Allvarligt talat; jättekul att läsa och se att ert enorma äventyr har börjat bra! Hur går det för Micke på jobbet? Hur är det att vara hemma fru? : )

    Massa kramar från jobbet

    SvaraRadera
  2. Ni ser härliga ut! :)

    SvaraRadera
  3. Glädjande att höra av er så ofta. Var tveksam till att jag lyckades skicka kommentar igår men det funkade tydligen. Allt väl här, strålande LEDIG vårdag i Skåne, tänk jag har t.o.m. bytt ut de fula plastmöblerna i trädgården. Ni är så söta med "kinesbarn" i knät, men även utan. Bra tänkt mrd kameran Micke!
    Jag ser fram emot nästa inlägg!!!
    Kram från Mamma

    SvaraRadera