torsdag 9 april 2009

i valet och kvalet

Nu är det din tur att vara aktiv i denna blogg!!!
Vi har börjat att titta på lägenheter men det e svårt att välja... här kommer våra två starkaste kandidater. HJÄLP!

1. Grand gateway.
Ligger precis vid ett av shanghais populäraste shoppingcenter, här hittar man ALLT! Billig prisvärd mat, shopping, tunnelbana i huset. You name it. Det ligger dock en bit från innerstan men nära till Mickes jobb. det sociala o ev yoga för mig kommer ligga en bit bort. Trafiken är helt galen, dvs väldigt intensiv, det pågår mkt byggande i närheten (buller). lägenheten är möblerad men vi kan välja bort vissa möbler. snygg stil. stor balkong som vätter mot ställets utomhuspool. Ger defenitivt en lyxig känsla, WOW faktorn är hög! utsikten e grym på kvällstid med neonljus o skyskrapor. städning, reception mm ingår. ingår även ett fantstiskt klubbhus, dvs gym, tennisbana, filmrum golfrum. dock bara utomhuspool.

2. Lakeville
Ligger i Shanghais mest populära område. Även kallad Shanghais stureplan :-) du hittar allt du vill men prislappen är i det dyrare slaget (även på mat mm). huset ligger lite avsides med en mysig innegård där man tom hör fågelkvitter. mysfaktorn är hög! lägenheten är inte eller bara delvis möblerad vilket innebär att vi får nytta av alla våra egna möbler. men oxå att vi nog måste köpa en del nytt... balkong med utsikt mot kinesiska bostäder (gamla hus) med skyskrapor i bakgrunden. 7 min gång från tunnelbanan, kommer ta micke en stund att pendla. däremot närmare till det sociala mm. stället har ett jättefint klubbhus med allt du kan tänka dig (se grand gateway). Innomhuspool med glastak, dock ingen utomhus pool... städning ingår ej.

omröstningen börjar.... NU!

Kärlek
Sara

5 kommentarer:

  1. Jag röstar på Lakeville! Mysfaktor och socialfaktorn väger tungt när man ska välja ert nya hem - det ska vara en liten oas för er att gömma i eller bjuda hem nya vänner till. Sounds amazing with the courtyard and birdsong and old Chinese houses and close to all the fun. Inte vill du lyssna på byggbuller och trafik på dina lediga stunder Micke - eller när du gör yoga hemma Sara? Fun with a blog vote! Miss you guys, Laurel :-)

    SvaraRadera
  2. Hu va svårt!!! Fundera på vad ni vill ha ut av ert boende. Lyxet eller myset? Jag rös av känslan att få det städat... Låter ju bra både med båda, men jag lutar mig mot lyx jag! Saknar dig på jobbet tjejen!!! Kram och påskpussar (gissa om det vände sig i min mage av dina matbilder..)

    Malin

    SvaraRadera
  3. jaha... jag tyckte alternativ 1 var ett par snäpp bättre.
    För det första, ni är där primärt för Mickes jobb och jag antar att du har mer tid att ta dig till och från det sociala och yogan än Micke till och från arbetet. Ni ska ju ultimera er gemensamma tid!
    För det andra, jag hade hellre simmat utomhus. För det tredje, kan det vara rätt skönt att ibland bara springa iväg och handla kinamat utan att det kostar skjortan.
    För det fjärde)Ljud vänjer man sig vid.
    Då var det röstat och klart! : ) Glöm inte att njuta av vilka lyxval ni har : )

    Massa kramar

    SvaraRadera
  4. Ja, det är inget lätt val. Jag är ju inte ngn storstadstjej så för mig hade det nog blivit Lakeville - även om det innebar att jag fick städa själv ;-)
    Du fattas på jobbet!
    Påskkramar!
    /Nettan

    SvaraRadera
  5. ohhh..jag e kluven....jag röstar kanske liiiite mer på alternativ 2!låter ju huur mysigt som..buller å stress har du ju alltid annars..men hur långt har micke till jobb?
    jag kan bara se huset framför mej......
    städa kan du ju!¨stureplan har du ju alltid velat bo på hhaha!

    saknar dej
    påskpuss

    SvaraRadera