torsdag 16 juli 2009

Balansera

Jag måste nog balansera upp förra inlägg något (ni vet hur jag blir när jag blir upprörd över ngt jag brinner för)! Min goda vän Martins kommentar får därför hamna på bloggnivå, som balans,. Hope you dont mind Martin! Lovar även att rapportera så fort jag träffat ngn av den sällsynta arten hemmamän personligen, för tydligen finns dem.

"Jag känner flera medföljande män och kvinnor (ungefär lika många). Varav två-tre hemmamän och noll hemmafruar. Din iakttagelse är dock riktigt på det stora planet. Den stora frågan är väl orsaken, som du snuddar vid. Är det en allmän ojämlikhet i samhället, där kvinnor diskrimmineras? Har män större ego att mätta och därför söker högre lön och position? Förändras prioriteringarna olika för män och kvinnor när de bildar familj? Är de skillnaderna som finns framför allt i den äldre generation och vi kommer ändra på dem? Det finns säkert många fler aspekter... spännande fråga dock!"
Martin

Kärlek
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar