onsdag 22 juli 2009

mina kollegor

Jag hade inte överlevt en dag utan mina kollegor... De är faktiskt några av de vänligaste och omtänksammaste männsikor jag träffat. Det är inte lika roliga och galna som mina förra kollegor, anötterna, men när det gäller omtankte är de svårslagna! De ser till att både jag o Micke får lunch varje dag, de har öppen jourtel så vi kan ringa om vi kommit bort, de skriver ett oändligt antal lappar på kinsiska och det är mkt måna om att vi ska uppleva Kinas bästa sida.

En av mina kollegor är även min vän, Aiping. Hon har bott 5 år i England och vet precis hur det är att vara lost i ett nytt land. Jag lär henne simma. I utbyte håller hon koll på vilken mat jag gillar, vilka ställen som kan passa mig och ser till att jag överlever i denna stad. Sådana vänner är GULD värda!

Kärlek
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar