måndag 6 juli 2009

Smakprov!

Jag håller på att skriva ihop några sidor om mina favvoställen i Shanghai. De kommer finnas samlade när du kommer på besök för att göra det lättare för dig o hitta dina favvoställen. Här kommer ett smakprov!

Guldkorn. Det bästa med Shanghai är enligt mig staden själv. En tur på stan eller ett besök i mataffären är för mig de bästa med staden. Ta tid att bara gå omkring i staden, lyft blicken och titta på myllret av männsiskor, bilar, cyklar. Det tar inte lång tid innan du kommer se något roligt! Åk tunnelbana, försök att tala om för en taxichafför var du ska och pruta tills du skäms. Eller sätt dig på en bänk på Nanjing Lu och bara betrakta denna pulsernade stad!

Tai kan lu är ett ”kulturmärkt” ställe där man faktiskt har behållt gamla kinesiska hus. Eller tja, gamla... de e mellan 100 och 50 år, det e gammalt i shanghai. Detta är en fantastisk liten oas med massa små gränder. Varje litet hörn bjuder på ett mysigt fik, en pitoresk restaurang eller ett litet galleri. Det e ganska turistanpassat men ett av mina absoluta favvoställen i Shanghai! Det finns några riktigt fina restauranger här med. Du får en huvudrätt för mellan 40 och 150 kr. Ovanvåningarna är fortfarnade bostäder för det lite äldre kineserna.

Välkommen!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar