fredag 8 maj 2009

På väg till gymmet

Imorse var jag och tränade yoga. Det tar ca 30 min att gå dit från oss och eftersom Shanghai idag bjuder på solsken och 30 grader gick jag dit. På vägen dit såg jag:
  • en man stående mitt i en 5 filig väg iklädd en gammeldax dykutrustning. Cyklop, grodfötter, torrdräckt och lufttank. Misstänker att han skulle ner i kloaken men har ingen aning...
  • en man på moppe iklädd ridhjälm
  • små kycklingar, ankungar och kaniner i bur till salu
  • säkert 100 personer som stod på ett grönområde, precis vid vägen, och övade pardas till hög musik
  • ett antal vackra kinesiska kvinnor med paraply (mot solen)
Helt fantastiskt! Det är små saker som detta som gör att vardagen faktiskt är lite roligare här. Man vet aldrig vad nästa ögonblick bjuder på!

Kärlek
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar