torsdag 21 maj 2009

@ work in Shanghai

Har nu hunnit jobba i fyra veckor. Tre av dessa har bestått enbart av en utbildning i ett av IKEAs ekonomisystem. Därför är det faktiskt lite svårt att berätta hur det är att jobba i Shanghai, jag vet inte än...

Social så känns det bra även om det inte går att undvika en viss mån av utanförskap då jag inte kan språket. De flesta här pratar bra engelska, är lätta att samarbeta med och stämningen på kontoret är trivsamt avslappnad. I början var jag lite nervös över att ha en kinesisk chef men måste säga att jag fått äta upp mina egna fördommar. Min chef Ann e skräpt och grym på att ge feedback! Dock förväntas jag att dubbelkolla allt med henne, något jag forfarnde håller på att vänja mig vid. Är ju van vid att bara tuta o köra! Misstänker att det blir fler utmaningar när min projektledareroll kickar igång på allvar och jag ska se till att andra gör sitt jobb. Men det är framtidens huvudbry!

Så… so far so god!

Kärlek
Sara

3 kommentarer:

  1. underbar felskrivning du fick till om din chef! om hon är skärpt eller skräp-t är svårt att veta ;)
    skönt höra att det går bra med jobbet. kram

    SvaraRadera
  2. kom just på att jag kommer få jätte problem hos er... kan verkligen inte äta med pinnar....fast du lär mig kanske!!
    frida

    SvaraRadera
  3. hihihi, så tosigt det kan bli :-) lämnar till läsaren att tolka vad jag menar :-)

    Frida, tar med ett sätt pinnar hem i sommar så att du hinner öva!

    KRAM

    SvaraRadera