fredag 15 maj 2009

Vardag i Shanghai

Detta inlägg blir det första inlagget i ”Saras vardag” serie. Dessa inlägg tillängar jag Katja som så mysigt önskat fler inlägg, gärna om vardagen i Shanghai!

Det här är en helt vanlig Sara-dag:

Väcks av mickes väckarklocka strax innan 7. Micke går o springer en sväng i gymmet medan jag somnar om....
Kvart i nio går vi mätta o fixade ner till receptionen. De fixar en taxi till oss medan de gör iordning var sin take away kaffe. Sååååå sjukt lyxigt :-)!
Kl 9 (och 15 kr fattigare efter taxiresan) anländer vi vid IKEA kontoret. Då e det puss o kram förbud som gäller! E inte helt van vid att jobba på samma kontor än. Som tur e sitter vi på olika våningar.
Kl 18.15 brukar jag lämna kontoret och åka direkt till yogastudion. Micke har kinesiska två kvällar i veckan så han sticker iväg till det. Vi har faktiskt inte haft ngn hemma vardagskväll än. Det e antingen träning/kinesiska eller middag ute med vänner som gäller..

That’s the glamour of expat life!

Kärlek
Sara

2 kommentarer:

  1. Först: Tack för inlägget... :o)

    Vad kul att höra om vardagen! Tänk att åka till jobbet vid 9... och med en take away kaffe i handen... Ja, det låter lyxigt! :o) Själv satte jag mig på cykeln vid lite över 7 (efter att först ha hämtat tvätten från tvättstugan) och cyklade lite sur och trött iväg till jobbet... Ingen som hade fixat ngt kaffe alls till mig... När jag tänker på det så ska jag nog gå och hämta en kopp nu istället... :o)

    Jag längtar så tills man kan komma ner och hälsa på och se allt du berättar om i verkligheten! Men så länge så duger det bra med bloggen. Så himla kul att läsa! :o)

    Ha en bra vecka nu! Så längtar jag efter fler inlägg från vardagen! :o)

    Många kramar!!!
    /Katja

    SvaraRadera
  2. hej!

    det är verkligen kul att se era bilder, höra hur ni har det och vad som händer er!!!
    det är aldrig så att allt är bra med ngt. det finns alltid grejor som man önskar skulle vara annorlunda.

    saknar dig och ser fram emot mitt äventyr i kina!!

    kommer ni hem i sommar eller blir det en kina sommar??

    puss och kram
    frida

    SvaraRadera