söndag 13 september 2009

Helgen som försvann

Söndagkväll igen. Helgerna har en magisk förmåga att bara försvinna... Vi har tagit det väldigt lungt, när jag tänker efter har vi faktiskt inte lämnat Xuijahui (vårt område) på hela helgen. Vi har tränat, lunchat med vänner, hostat en knytmiddag, badat i poolen, fixat och slappat. Lägenheten har behövt lite "pimpning" inför alla besök så nu är gästrummet städat och alla resböcker om Kina framplockade. Har även laddat inför mysiga drinkkvällar på balkongen och oljat in trädgårdsmöblerna. Insåg att att de börjat mögla, inte klokt! Hoppas att din helg har varit lika mysig som min fast mögelfri!

vårt pimpade vardagsrum

vår fina fågelbur. Kineserna såg väldigt frågande på min när jag ville ha en bur men ingen fågel...

Några av lördagens middagsgäster (efter wiskeyn) Liang, en av de trevligast kineserna jag känner samt våra goda vänner Filip och Zusanna. De har äntligen kommit tillbaka efter deras semester. Jag har saknat Zusanna mkt!

Kärlek
Sara

1 kommentar:

  1. Ja helgen har en tendens att springa iväg. Tycker dock det verkar som ni hunnit med ganska mycket faktiskt. Själv sitter jag här nu med lite söndagsångest och önskar att härliga helgkänslan aldrig skulle ta slut. Men ja jag snörar väl på mig skorna, springer en liten runda och hoppas att energin och känslan att "ååå vad det är härligt med helg och mysig söndagkväll" ska infinna sig igen.

    Kram!

    SvaraRadera