fredag 18 september 2009

saknar nötterna

Jag har fått många frågor om hur det är att jobba i Kina. Anledningen till att jag inte skrivit så mkt om det är enkel, jag tycker inte att skillnaden är så stor. Vi jobbar i kontorslandskap, jag sitter på IKEA möbler och stämningen är bra. Hirarkin här är starkare än den hemma men otroligt liten för att vara i Kina. För egen del har jag knappt märkt av den (kanske för att jag inte förstår de oskriva lagarna :-) )

Den stora skillnaden för mig är faktiskt att jag inte har så roligt på jobbet längre, jag har numera trevliga arbetstimmar. Har insett att jag var bortskämd på Anoto... Visst, jag har ett mkt bättre/roligare/svårare jobb nu och mina kollegor är hur gulliga som hellst. Men jag saknar luncher med opassande samtalsämnen (där jag ofta skrattade tills jag grät), tangon, dialekterna, skröffets fredagsfika och att ha vänner på kontoret (inte bara trevliga kollegor)! Dock inser jag att en atmosfär som Anotos är få förunnat även i Sverige. Eller vad säger ni anötter?!



tango med anötterna!


Kärlek
Sara

2 kommentarer:

  1. Anötterna håller med:-)
    Man blir bortskämd med att faktiskt ha riktiga vänner på jobbet som man nästan kan sakna lite när man går hem efter en arbetsdag. Men då vet man att det inte är långt kvar till nästa. Skön känsla:-)
    Du får alltid komma tillbaka Sarisen, det vet du:-)/Karin

    SvaraRadera
  2. Marie W sa:

    Min dotter Rebecca(17 år) kom till Anoto igår och precis då tog några killar en kort paus för att leka med sina fjärrstyrda helikoptrar. Vi har ju tämligen högt i tak på jobbet så förutsättningarna för denna leken är ju perfekta!! Hon som nu går på Tekniskt program på gymnasiet sa: Åhh det är så här kul man får på jobbet när man är en färdig ingenjör!! Jag tänkte: kanske inte överallt men på Anoto finns det stora möjligheter!!
    Vi saknar dig Sara!!

    SvaraRadera