tisdag 1 september 2009

Kinesiska

Igår satte jag igång med kinesiskan, nu tusan ska jag lära mig! Så innan jobbet kommer en liten tjej för att lära mig att uttala ljud jag inte visste existerade. Får så var det slutar :-)

På tal o kinesiska så frågade Anette mig hur det e på jobbet (vad gällande språk då). Jag jobbar helt på engelska. De som jag faktiskt jobbar med är alla bra på engelska så det är inga problem alls. Några av småtjejerna är det lite värre med, de kan eng men inte så bra. Men de jobbar jag inte heller med. På lunchen (vi har ingen fikapaus) är det en mix som gäller. När de pratar med mig så pratar de eng men med varandra kinesiska. Det händer så klart att de glömmer mig o kör på kinesiska men frågar jag vad de säger byter de snabbt till eng. Ärligt talat så är mina kollegor inte så roliga. De är jättesnälla men inte så roliga... Så jag brukar låta dem prata kinesiska och koppla av en liten stund :-)

Kärlek
Sara

2 kommentarer:

  1. Det tycker jag att du gör rätt i!Har förstått att det är ett extremt svårt språk, så håll ut : )

    Massa kramar/Sara

    SvaraRadera
  2. Bra!
    Då kan du guida mig och mormor när vi kommer.
    Kram från Mamma

    SvaraRadera