måndag 8 juni 2009

Bantningstips

Jag upplever en enorm strävan efter att vara smal här. Det gör jag i och för sig hemma i Sverige också men jag upplever det vara mkt mer öppet och accepterat här. Komiskt då det är ytterst få kineser som faktiskt behöver gå ner i vikt. Väldigt många av mina (mkt smala) kollegor äter inte lunch, on diet säger de o fnittrar. I förra veckan väcktes jag ur min jobbkoma av ett mindre kaos på jobbet. Det var mätdax... Alla sprang runt med måttband och mätte midja, armar, axlar... Sedan jämnförde de men varandra. Jag försökte trösta några 45 kg tjejer som tycker att dem i tjocka genom att visa mina mått, varpå de tittade på mig och sa ”no, its no use”.

De använder många lustiga metoder för att gå ner i vikt förutom att hoppa över lunchen. De smörjer in sig med speciella oljor och tar ”gå ner i vikt” massager. En annan metod är att vira in den del av kroppen man vill ska bli mindre i plastfolie o sedan gå och träna. Då svettar man tydligen bort sina extrakilo. Tror hellre att jag behåller mina trivselkilo....

Kärlek
Sara

3 kommentarer:

  1. Eh...vilka extrakilon Sara? För fanken även korta jag är ju stor i Kina, det är bara att inse att asiater har ingen midja....

    SvaraRadera
  2. Bah varför kan jag inte bara ange mitt namn här? Är väl för trött för att kunna tänka logiskt... Jaja det är Charlotte som skrev iaf.

    SvaraRadera
  3. men det e latt att kanna sig som en heffaklump i jamnforelse med alla sma kineser! speciellt sen dom tycker att de e tjocka. galningar!!!

    KRAM till dig mysiga van!!!!

    SvaraRadera