onsdag 17 juni 2009

Kransfunderingar

Sitter och funderar på om det är värt att dra igång "midsommarkrans" projektet. För visst hade det varit roligt med en midsommarkrans till morgondagens fest.
Men just sådana saker blir så stora projekt här. För det första; hur tusan ska jag få tag på ståltråd?!?! Någon som vet vad det heter på kinesiska, eller iaf engelska? För det andra; jag måste ta mig till blomstermarknaden för att hitta rätt blommor. Ingen pratar ett ord engelska och stället är en djungel! Inget för en stressad heltidsarbetare. Hmm, kan du skicka en krans till mig med posten?
Kärlek
Sara

3 kommentarer:

  1. Glad midsommar från en vän som inte heller har haft någon midsommarkrans i år.
    Jag och Jörgen har idag envisats om att sitta ute och fira midsommar trotts regn, åska, sol och lite mer regn...
    Men vi byggde ett regnskydd med hjälp av soppåsar och satt ute hela kvällen, hur mysigt som helst, fast lite kallt....

    Hoppas ni har haft en trevlig midsommar fast ni är i ett land som är så låmgt i från midsommar man kan komma..
    Saknar dig gumman
    puss och kram Malin. Jörgen hälsa också.

    SvaraRadera
  2. hej sötis!!!

    låter som en härligt svensk midsommar :-) det blev ganksa mysigt för oss oxå men nästa år vill jag nog satsa på en midre mystillställning. och jag hann knopa ihop en krans :-)

    saknar dig med så klart! men kommer hem till hbg om en månad!!! hoppas på mysiga stranddagar med dig o jörgen!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej igen gumman!

    Det såg ut som ni fick en trevlig midsommar, till och med dans ju! hihi

    Ja, absolut skall vi mysa på stranden när du kommer hem. Vi åker till Italien den 24 juli men innan dess är vi "all yours" :-)
    Ha det gottis. kramar

    SvaraRadera