torsdag 11 juni 2009

Marknader

Igår var jag iväg på en liten shoppingrond. Jag gjorde en regäl utrensning av ALLT innan vi flyttade hit så för en gång skull behöver jag en massa grejer. Kul men dyrt :-). Igår blev det i alla fall en tripp till fake market. Marknader generellt e väldigt happening i Kina. Det finns markander för precis allting; kött, fisk, insekter, pärlor, fåglar, grönsaker, blommor, utomhusmöbler... ja allt. Jag gillar markander, man får trängas o bufflas lite oxå måste man ju pruta, en av mina talanger har det visat sig :-). Igår blev det som sagt en av Shanghais fake markets. Det är dit du kommer att gå när du kommer hit för att hitta klockor, väskor, t-shirts, smycken och skor. Allt i äkta copy-anda! I looooove it!

(funderade på att lägga upp en bild på mina shoppingfynd. Men så vill jag ju inte kopplas samman med alla 17-åringars modebloggar. Detta är ju en SERIÖS blogg, till för att reflektera över Kina, kultur och livets överaskningar. Eller nått... ;-) )

Kärlek
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar