tisdag 23 juni 2009

Take a chill pill

Både jag och Micke upplever livet här mkt mindre stressande än livet hemma. Jag känner mig i princip alltid utvilad när jag vaknar och har inte dåligt samvete för allt jag inte har hunnit göra. Igår filosoferade vi över hur det kan komma sig. Vi kom fram till:

  • Vi har 10 min restid till jobbet
  • Vi behöver inte storstäda själva.
  • Vi lagar nästa aldrig mat längre. Det e mackor, take away eller äta ute som gäller
  • Det finns inget behov för att förbereda matlåda längre (vi äter ju bra mat för 3 kr på jobbet)
  • Butikerna stänger kl 10
  • Vi tittar inte så mkt på TV, vi förstår ju bara CNN och BBC....
  • En annan faktor är hur man umgås här. Man bjuder inte hem varandra på middag utan träffas istället ute pa restauranger. Ibland ses man hemma hos ngn på en för eller efterdrink. Lite tråkigt på ett sätt men man frigör all tid vi tidigare la på att planera, handla, fixa, städa o diska.

Så vad gör vi då, pillar navelludd? Well, igår hann jag exempelvis med både 1,5h yoga och massage efter jobbet. Ikväll ska vi träna lite i gymmet o sen testa en ny restaurang. Måste säga, jag föredrar det avslappnande Shanghai livet. Peace and Love!

Kärlek
Sara

3 kommentarer:

  1. Njut!!!!!!!!!!!!!!!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter! Så hade jag också kunnat tänka mig att ha det. :) Fortsätt chilla!

    SvaraRadera
  3. Im chilling on :-)

    KRAM till er båda!

    SvaraRadera