onsdag 10 juni 2009

Hemlängtan

Igår pratade jag och Micke om hemlängtarn Jag har varit fullt förberedd på att längta hem. Minns mitt halvår i Australien, som vissterligen var jättekul och spännande men som också innebar en hel del hemlängtan (stackars mamma o pappa som mest fick prata med en bölande Sara). Så jag har varit laddad, mentalt förberedd på trånande och längtan efter Sveriges djupa skogar och nymogna jordgubbar.

Men det har inte kommit någon hemlängtan. Inte en enda sekund har jag önskat att jag var i Sverige. Jag saknar ingenting, det finns ju jordgubbar här med. Livet här är faktiskt bättre än livet i Malmö och Shanghai har snabbt lagt sig som klar etta på min lista över ställen jag hellst vill bo på. Däremot tycker jag att det är lite sorgligt att jag inte har mina vänner och familj här. Men hemlängtan, nopp NADA. Jag får nog erkänna mig förälskad, betagen, fashinerad och förförd av ljuvliga Shangai och alla roliga kineser!

Kärlek
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar