söndag 28 juni 2009

Knytkalas

I lördags var vi hembjudna till en av mina kollegor. Var faktiskt första gången vi har på besök hemma hos en kines, nästa alla möbler var från ikea :-). Det var knytkalas, vi tog med oss pastasallad, som faktiskt blev jätteuppskattad. Vi var inte säkra på att de skulle gilla det, i den kinesiska matkulturen äter man inte råa grönsaker, men det blev succe! Vi spelade majong (var jättelängesedan jag spelade det sist) ett spel jag verkligen gillar. Tyvärr var både jag o Micke sjukt bakis efter en fredagskväll med alldeles för mkt bubbel. Så efter några timmar med 20 kineser, 3 barn, ett piano och en ilsken hund var det ganska skönt att landa hemma i vår tysta lägenhet.

söta va?! Micke och min chefs dotter
Mina kollegor huvudvärk!!!
en riktig goding!
majong
Kärlek
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar