torsdag 4 juni 2009

Det runda bordet

I veckan var vi ute och käkade med mina kollegor. Det kinesiska sättet att äta är vid ett runt bord. I mitten har man en ”snurrbräda”, väldigt praktiskt då man delar all mat. Vid varje kinesisk middag jag har varit på får man allt från grönsaker, fisk, oxkött, griskött, padda... Vanligtvis har man lika många rätter som antalet personer vid middagen gånger 1,5. Så är det 10 pers som äter kommer det in 15 olika rätter. Jag har aldrig varit med om att maten ätits upp....



Kärlek
Sara

2 kommentarer:

  1. Hej Sara. Försökte maila dig på Ikea-mailen men det gick inte. Har de stängt av den också nu? Marie o jag följer dig varje dag i ditt nya liv. Vi saknar dig här på Anoto. Försöker skicka mailet senare igen.
    Hälsn Anette P.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Skumt med min mailadress, några säger att de inte kan maila medans andra kan. mkt skumt. min hotmail funkar nu iaf så man kan skriva dit :-) tänker på er anötter en hel del, undrar hur ni har det, har ni flyttat, om det händer ngt kul?!?!?! får titta in hos er när jag kommer hem i sommar och uppdatera mig :-)

    KRAM Sara

    SvaraRadera